WLTP

/image/64/0/peugeot_308gti_2015_146_fr-1920x1080.436640.jpg

WLTP

Worldwide Harmonized Vehicle Test Procedure

WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) koristi se za akreditiranje vozila u okviru sustava homologacije u Europskoj uniji. Novi postupak za mjerenje potrošnje goriva i emisije CO2 u vozilima koji se vrši u standardiziranim (laboratorijskim) uvjetima.

WLTP će zamijeniti prethodni certifikacijski postupak (NEDC), koji je stupio na snagu 1992. godine. Od rujna 2017. svi novi modeli koji su prvi put prodali bili su WLTP-akreditirani. Od rujna 2018. sva prodana vozila moraju biti ovlaštena za WLTP. 

Ovaj novi laboratorijski protokol za ispitivanje provest će se u kombinaciji s testom Real Driving Emissions (RDE). Novi WLTP standard će potrošačima dati precizniju sliku potrošnje goriva i emisije CO2.

PEUGEOT I NOVI WLTP STANDARD

/image/64/1/peugeot-essence-2018-003-fr.436641.jpg

Što se tiče onečišćujućih tvari, Peugeot vozila opremljena motorima Euro 6.2i već su u skladu s razinama emisija koje stupaju na snagu od rujna 2020. godine.

Zahvaljujući mudrim tehnološkim izborima koji su napravljeni u očekivanju regulacije (SRCi za dizel i FAPi za benzin), Peugeot vozila su već WLTP-akreditirani (obvezno za sve osobne automobile od rujna 2018.).

Grupa PSA javno je pozdravila uvođenje ove nove procedure od početka 2015. godine. Štoviše, kako bi stalno poboljšavali informacije dostupne svojim klijentima, PSA grupa se obvezala na transparentnost objavljivanjem na svojim web stranicama robne marke svojih modela. Ove se brojke izračunavaju pomoću protokola razvijenog s nevladinim udrugama (T & E i FNE) i ovjeren od strane nezavisne organizacije treće strane (Bureau Veritas). 

WLTP - koje promjene donosi?

Promjene standardiziranih postupaka ispitivanja

Mjerenje emisija radi
planiranja prilagodbe
osobnih automobila 
Povećanje udaljenosti tijekom ciklusa Ispitivanja provedena pri
većim brzinama
Livelier, more realistic driving behaviour Increase in cycle lengths

OD NEDC DO WLTP

Jedan od ciljeva novog WLTP testa je bolji prikaz svakodnevnih uvjeta vožnje vozila tijekom postupka akreditacije, što određuje strože uvjete testiranja i dinamičniji profil vožnje nego prethodni NEDC, koji je razvijen tijekom devedesetih godina. WLTP se temelji na stvarnim voznim podacima dok je NEDC baziran na teorijskim profilima vožnje.

WLTP također proizvodi preciznije vrijednosti jer uzima u obzir specifikacije svakog vozila, uključujući dodatnu opremu koja može imati značajan utjecaj na potrošnju goriva i emisiju CO2. Vrijednosti WLTP-a u nekim su slučajevima veće od vrijednosti NEDC za isti vozilo. To ne znači da je njegova potrošnja goriva lošija; to je jednostavno novo mjerenje temeljeno na detaljnijem i duljem testnom ciklusu koji stoga bolje odražava kako se vozila trenutno voze. 

GLAVNE RAZLIKE IZMEĐU PROCEDURA TESTIRANJA

NEDC VS WLTP

NEDC WLTP
Testni ciklus Jedan testni ciklus Dinamički ciklus, predstavlja stvarne uvjete vožnje
Vrijeme ciklusa 20 minuta 30 minuta
Duljina ciklusa 11 kilometara 23,25 kilometara
Faze vožnje 2 faze, 66% urbae and 34% ruralne vožnje 4 dinamičnije faze, 52% urbane i 48% ruralne vožnje
Prosječna brzina 34 km/h 46.5 km/h
Maksimalna brzina 120 km/h 131 km/h
Utjecaj dodatne opreme Utjecaj na CO2 i performanse goriva koji ne spadaju u okvir NEDC-a Dodatne značajke (mogu varirati po modelu) se uzimaju u obzir
Stupanj prijenosa Vozila imaju fiksne točke promjene brzine Različite točke prebacivanja brzine za svako vozilo
Temperature testiranja Mjerenja od 20°C do 30°C Ispitivanja su provedena na 23°C, CO2 je ispravljen na 14°C

REAL DRIVING EMISSIONS - RDE

RDE

Od rujna 2018., svi proizvođači morat će mjeriti emisije svojih modela u stvarnim uvjetima vožnje (RDE) kao i WLTP standard. Vrijedi za sve automobile prodane u EU, Švicarskoj, Turskoj, Norveškoj, Lihtenštajnu i Izraelu i Irskoj.

U ovim RDE testovima, emisija onečišćujućih tvari mjeri se u uvjetima otvorene ceste radi prikaza što realnijih podataka.

FAQ

  • Što znači WLTP?
  • Što je WLTP ciklus vožnje?
  • Što WLTP znači za vas?
  • Što znači RDE?
  • Što znači EURO 6?
  • Što je selektivna katalična redukcija?

  • Što je postupak akreditacije?
  • Zašto promijeniti postupak akreditacije?
  • Hoće li porasti potrošnja goriva vašeg vozila?
  • Koji su rokovi provedbe?

WLTP označava Worldwide Harmonised Light Vehlices Test Procedure.

To je novi postupak testiranja koji pruža realniju analizu potrošnje goriva i emisije CO2 vozila. Od rujna 2018. sva prvi put registrirana vozila morat će se certificirati WLTP-om. WLTP će postupno zamijeniti stari NEDC (New European Driving Cycle) postupak. 

Potrošnja i emisije štetnih plinova vozila i dalje ovise o načinu vožnje svakog pojedinca. Za WLTP standard su zbog toga diljem svijeta prikupljene velike količine podataka. Podaci su korišteni za određivanje četiri reprezentativne faze s četiri prosječne brzine: niska, srednja , visoka i iznimna visoka.

Tijekom svake faze mjere se različite situacije (kočenje, ubrzanje, zaustavljanje) na različite načine kako bi prikazale svakodnevne situacije u vožnji. Ove se faze kombiniraju kako bi se proizvelo ono što se zove "ciklus vožnje".

Potrošnja goriva prikazana je za četiri različite situacije vožnje, s ukupnom vrijednošću za benzin, dizel, hibridna i hibridna vozila koja se mogu puniti.

Stupanje na snagu WLTP-a znači da će potrošnja goriva i vrijednosti emisije CO2 navedene u opisu vozila točnije odražavati vrijednosti emitirane u stvarnim uvjetima vožnje.

WLTP postupak uzima u obzir i opremu automobila (npr. zimske gume ili stakleni krov) za izračunavanje realnijih vrijednosti na temelju točne konfiguracije vašeg vozila.

Realistične vrijednosti znače da će potrošnja i vrijednosti emisija biti veće za vozila opremljena motorom s unutarnjim izgaranjem, dok će električna vozila (uključujući i hibride koji se mogu puniti) imati niži raspon. WLTP akreditirana vozila i dalje će se oporezivati na temelju NEDC-a. Kratkoročno, sustavi oporezivanja temeljenih na emisiji CO2 neće se mijenjati. 

RDE označava Real Driving Emissions - postupak za štetnih tvari koje vozilo ispušta tijekom vožnje.

Kao što ime sugerira, RDE se mjeri na otvorenoj cesti u stvarnim uvjetima vožnje, a ne u laboratoriju. Ta se mjerenja dobivaju pomoću pametnog uređaja PEMS (Portable Emission Measurement System) koji je pričvršćen na stražnju stranu vozila tijekom ispitivanja. 

Euro 6 je trenutni standard koji određuje granične vrijednosti emisija i postavlja maksimalne vrijednosti emisija za fine čestice i dušikove okside koji su niži nego kod prethodnog standarda Euro 5.

Od rujna 2018. * Euro 6 standard ulazi u drugu fazu: Euro 6.2 standard. To zahtijeva i niže granice nego kod prethodnog standarda za emisiju finih čestica za vozila s benzinskim motorima.

* Primjenjuje se na nova vozila. Nove vrste vozila bit će podložne standardima emisija prethodne godine. 

Kako bi se emisija štetnih tvari još više smanjila, tekući amonijak, nazvan AdBlue®, ubrizgava se u ispušne vozila s dizelskim motorom. Selektivna katalitička redukcija (SCR) s AdBlue® može smanjiti emisiju dušikovih oksida do 90%, ostavljajući uglavnom paru, dušik i ugljični dioksid.

To je skup standardiziranih parametara, uključujući ciklus ispitivanja, koji se koriste za certifikaciju vozila.
Jedna procedura akreditacije može usporediti potrošnju goriva i emisije CO2 za više različitih vozila.
NEDC (New European Driving Cycle) bio je na snazi od 1992., a od rujna 2018. zamijenit će ga WLTP .

Staru proceduru NEDC-a smatralo se nereprezentativnom.
Potrošnja mjerena WLTP-om, bit će bliža potrošnji koja je zabilježena za naše kupce.

Neće biti utjecaja na potrošnju goriva. WLTP će rezultirati višom vrijednošću CO2 / g / km od NEDC vrijednosti istog vozila samo zato što je to duži i detaljniji test. Veća vrijednost CO2 ne znači povećanje potrošnje goriva nego realniji prikaz CO2 zbog promjene načina na koji su vozila testirana.

Prikaz WLTP vrijednosti za klijente iz:

1. siječnja 2019. za privatna vozila
1. siječnja 2020. za komercijalna vozila.